Till bloggens startsida

Cykel!

Idag ska jag cykla till skolan. Dels för att man kan sova lite längre, men även självklart för att det är lite gratis motion. Nu på våren trappas ju träningarna mer allt mindre och mindre så det behövs nog '

..men självklart också eftersom att jag tappat bort mitt busskort, och jag redan har betalat mycket för att betala 20 kronor om dagen för att åka buss, låter inte så farligt..men det blir mycket i längden när man ska leva på 1000kr på en månad. Skulle jag fortsätta så så skulle ju nästan 400kr i månaden bara gå åt till att åka buss. Men jag har inte heller budget just nu till att köpa nytt busskort. (igår köpte jag nytt matkort) så nu får jag cykla denna månad, och så får jag la köpa nytt busskort nästa månad. aaah '

Ibland önskar man att man var ett djur, bara levde...inte hade problem med pengar. Känns som att det är det livet handlar om? Pengar... Är det inte så?

Kommentarer
bloglovin

Kommentera gärna mitt inlägg:

Namn:
Stammis?

URL/Bloggadress:


Kommentar: