Till bloggens startsida

"Viktoria r-tard a la retro Nordenberg"

After work spenderades med elin, på stan. Hon är en  för härlig människa - speciellt när det gäller shopping, hahahaha. Hon lurar alltid på mig massa saker. Idag spenderades inte så mkt pengar inte heller så mkt saker...


En grå "skinn" jacka, BIKBOK.
Retro <3


Ett par mörka jeans, BIKBOK.
Basic '


Ett par senapsgula ballerinaskor, DIN SKO.
Hm, antar att det var höstens modell men men "/

Pressent till Therese.......

Ett halsband med en elgitarr på, UR OCH PENN.
(så nu har jag två styckna, ett pimp å ett med black-style)


En nyckelring med en elgitarrberlock, UR OCH PENN.
hahaha - svar nej jag är inte nörd


Sen blev det att gå till norr för att möta Emelie :) Vi tre gick och kollade på saras dansuppvisning. Yeah !   :D

Sen ännu senare på kvällen drog jag till Sandra Homie,  vi åt tacos sen tog vi en promenadis till statoil. 

Hm, för övrigt så ska ni bara veta att dagens ord är: retro vist elin? :P 

Psst, elin har kommit på my "real name" 
 Viktoria r-tard a la retro Nordenberg


Kommentarer
Postat av: Elin

Hahahah, nu har jag gjort dig en liten tjänst :P

Jag har nämligen slagit upp retro på wikipedia, ahahha

Här är då beskrivningen av retor (så du vet vad du snackar om, hahahahh) :



Retro (franska rétro, från rétrospectif, bakåtblickande, ytterst från latin) syftar på att inpireras av eller intressera sig för en tidigare eras trender, moden eller teknologi. Man talar till exempel om retromode, retrobilar och retrodatorer. Den som gillar det som är retro kallas för retrofil, och behöver inte själv ha varit med om den tid som favoriseras.



Inom mode syftar retro framförallt på nytillverkade varor som inspirererats av en tidigare era. Om det rör sig om äldre enskilda plagg används hellre termen vintage.



I svenskan har även ordet retro ibland använts som förkortning för retroaktiv, främst retrolön för retroaktiv lön.Medan retroklädesplagg syftar på nyproducerade plagg i en stil inspirerad av tidigare tidsperiod (tex 60-talet).

bloglovin

Kommentera gärna mitt inlägg:

Namn:
Stammis?

URL/Bloggadress:


Kommentar: