Till bloggens startsida

Jag vill inget hellre


Jag vill inget hellre just nu än att komma in på teckenspråkstolkutbildningen som startar i höst & är på heltid i fyra år. Jag kickade in alla mina ansökningar idag. Teckenspråkstolk är absolut mitt förstahandsval. Men som jag har förstått så är det ganska svårt att komma in där, det brukar nämligen vara över 50 sökande som ska slåss om de ynka 15 platserna som finns. Så, jag har ett andra handsval, en vanlig tolkutbildning. Som jag har förstått det så kommer det vara som de teckenspråkskurserna som jag redan läst - men det är alltid bra med repetition, & om inte annat för att hålla mitt teckensrpåk uppe, trots att man inte behöver några förkunskaper till tolkutbildningen! För min plan är att jag någon gång ska komma in på den, såklart!

Jag har även ett tredjehandsval, som är så långt ifrån teckenspråk & tolk som det kan bli i stort sett. Jag har nämligen haft en liten hemlig dröm i några år om att bli byggmålare (i know, lite otippat). Den utbildningen är i Karlstad, så det blir ett hel del pendlande mellan Örebro-Karlskoga-Karlstad i så fall. Vilken tur att jag ska kötta körkortsteori nu på påsklovet....


Kommentarer
bloglovin

Kommentera gärna mitt inlägg:

Namn:
Stammis?

URL/Bloggadress:


Kommentar: