Till bloggens startsida

!

Jag har ju glömt berätta en sak. (Btw, jag ursäktar för ännu en till google-bild!) Men jag & Bella krockade med ett rådjur i lördags. På raksträckan i Lundby. Till en början gick det fort, men vi såg ett rådjur & Bella bromsade in, men då for ett nytt rådjur upp på vägen som smashade på bilen där fram. Stackarn rullade runt flera varv till andra sidan vägen där den mötande bilen var nära att köra på det. Rådjuret låg & splattrade lite, sen reste det sig upp & gick iväg. Så det klarade sig lindrigt verkade det som i alla fall - men självklart anmälde vi det till polisen i fall att!

Tur att vi inte ens körde i 30, & att det inte var en älg eller något - för trots att vi hade en ganska låg hastighet & allt gick ganska bra så var jag ändå skakig i typ 2 timmar efteråt - & tyckte så synd om det lilla rådjuret.

När vi berättade för folk frågade ingen hur det gick med oss eller rådjuret. Allas första fråga är "hur gick det med bilen?"
Svar: Bra, det sitter bara några päls på reg-skylten där fram. Men det blir ju bara lite extra pimp till Bellas bil. Det är ju modernt med päls i höst!

Sist men inte minst. Tur att Bella är en så säker körare att hon ändå hann uppräcka det i tid. Jag själv hann knappt se det första rådjuret förän det andra redan var framför bilen..


Kommentarer
bloglovin

Kommentera gärna mitt inlägg:

Namn:
Stammis?

URL/Bloggadress:


Kommentar: