Till bloggens startsida

Glasögon vs. linser

Viste ni att jag hade glasögon?

Eller nja..det beror väl på vad man menar med att "ha glasögon".
Jag BORDE ha glasögon. Just nu har jag glasögon..i en låda i mitt rum.
Jag vantrivs i glasögon, det går bara inte! Den ända gången jag använder
dem är när jag kollar på film som är textad. För övrigt använder jag aldrig
glasögonen. Jag känner mig inte som Viktoria Nordenberg när jag har
på mig dom, jag känner mig som typ Karl Gustav den 16, eller Måna Salin
eller någon annan snubbe som har någon väldigt viktigt att medela..

Jag tycker det är synd att jag inte trivs i glasögon, för det är jobbigt i skolan
utan den fullständiga synen, man får koncentrera sig för småsaker som någon
annan inte ens tänker på. Man får koncentrera sig för att se vad det står på tavlan
& så vidare, & om man får ont i huvudet av det? Svar ja!

Linser, linser, linser! Skulle funka alla årstider förutom sommaren då
mina ögon är helt konstiga av pollen-äckel. Man behöver ju inte ha bruna,
men linser skulle inte sitta fel för mig!

Gjorde om två bilder bara för att se ungefär hur jag skulle se ut i bruna linser.


Alla passar i bruna ögon tycker jag!
Brunnetter passar i det för att de smälter in i deras hårfärg.
Svarthåriga passar i det! Men då är oftast hyn lite mörk också, så det är fint!
Rödhåriga passar i det för att det blir skitfin brytning!
Blondiner passar i det för att..det bara är så!

Kommentarer
bloglovin

Kommentera gärna mitt inlägg:

Namn:
Stammis?

URL/Bloggadress:


Kommentar: