Till bloggens startsida

We make it!

Imårse åkte morfar & jag ut med den lite mindre båten för att lägga i nät. Men det gick inte så bra, linan till bojen var tydligen för kort / det var djupare än vi trodde. Hur som helst, bojen försvann ju helt enkelt neråt under vattenytan & skönk så den blev osynlig, men vi märkte inte det förän vi hann släppa ner den andra bojen på andra sidan nätet som det hände samma sak med. Tre nät gick till då alltså till spillo. Fanns ingenting att göra, så vi åkte in till stugan igen för att sola.

Sen fick morfar en idé om att vi skulle prova att åka ut med den stora båten & ha en krok & en tyngd så vi kanske hittar nätet. Omöjligt trodde jag, jag trodde att om vi skulle hitta nätet med kroken 20 meter ner från vattenytan trodde jag vi skulle dra sönder nätet. Men vi provade, morfar fixade kroken & jag styrde. 'nd we make it! Vi fick upp nätet på första försöket, det var till & med några fiskar i nätet, även fast det bara legat i så kort tid. Gös (stavning?) & sik blev det!

Klockan är snart sju på kvällen, & det är fortfarande lika varm som det varit hela dagen! Kanonhärligt! Men tyvärr är det rätt kallt i vattnet. Det blir så nu när det blåser utåt. Nu ska jag gå till grannen & betala pengar för jordgubbarna vi köpt, & så leka lite med voven!  Sen blir det nog ännu mer sola, innan solen kryper ner bakom träden.

Måste bara säga att jag älskar detta halsband, köpte det i Afrika för drygt två år sedan - & det har hållit sig jättefint! Jag har även bytt bikini idag så jag inte bränner in samma ränder varje dag. Men när jag solar ryggen knäpper jag upp, jag ska inte ha en enda lenje på ryggen - min nya dansdräk är bar i ryggen. Jupp! Btw, sakanr dansen nu ♥

Kommentarer
bloglovin

Kommentera gärna mitt inlägg:

Namn:
Stammis?

URL/Bloggadress:


Kommentar: