Till bloggens startsida

Söndagen som var

Vilken dag! Började bra, blev sämre, & sen bra igen.

Vaknade hemma hos Louise, hon var inte hemma, det var bara hennes kille & hans kompis hemma. Vi drog iväg till hallen för att se på SM-finalerna som var mycket bra. (men tyvärr missade jag truppgymnastiken.) Vid lunch drog jag, Louise & hennes grabbar hem till Louise för att käka gårdagens rester av tacopajen, den var fortfarande supergod! Efter det gick vi ut i solen & käkade glass. Hur varmt som helst!

Sen var det dags för mig att åka hem till Örebro. Först var det buss till enköping, sen bytte jag till tåg som skulle gå till Örebro. SOM SKULLE GÅ TILL ÖREBRO! Jag kom inte så långt.. Det var så att jag skulle betala min biljett på tåget, man kan göra det nämligen, men tydligen inte med mitt typ av bankomatkort(?), så tåg-konjunktören sa att "du får gå av på nästa station & försöka hinna köpa en biljett på stationen, men jag vet inte om du hinner det". Det fanns alltså inget allternativ för mig att göra, jag var tvungen. Så när tåget stannade på  nästa station (köping) så sprang jag till andra perrongen för att köpa en biljett, men precis när jag ska dra mitt kort & betala så ser jag att tåget stänger dörrarna. Det var kört! Ingen idé att köpa någon biljett för jag skulle ändå inte hinna med tåget. Vad gör jag? Jag är fast i köping, & om lite mer än en timma börjar stjärnparaden i Örebro. Ringer till pappa, & efter mycket om & men får han åka till Köping för att hämta mig.


Jag kom till Örebro bara några minuter efter 6, så jag fick springa in på stjärnparaden, men kunde inte gå till min plats som var på tredje raden i mitten, så jag fick stå halft i trappan första akten på showen. Aaah, vilken jävla otursdag!
Sen åktes det buss hem, visade upp allt jag hade köpt för mamma - bl.a min klänning som jag ska ha till skolavslutningen, & då behövdes ju även skor att ha till. Jag provade bokstavligt alla pumps vi har i hela huset, men inga var bra. Men det ska köpas nya idag, vet exakt vilka jag vill ha, hoppas bara på att dom finns kvar!

Efter det så öppnade mamma sina mors-dag pressenter som Louise & jag köpt i Uppsala, en designtrasa från Stockhome & servetter med snappsvisor på från designtorget.

Jag packade inte upp mina väskor från helgen, gick bara & la mig - helt död av värmen!

Kommentarer
Postat av: karenbaren

haha stackars dej som fick stressa så! :O men de va kul att du kom och kolla i alla fall, nästa år ska du också va med ;) hahaha <33

Postat av: Julia

stjärnparaden var gryyyyyyyyyyyym :D

bloglovin

Kommentera gärna mitt inlägg:

Namn:
Stammis?

URL/Bloggadress:


Kommentar: