Till bloggens startsida

Horoskåp!

Jag har shoppat ganska mycket på senaste tiden, det kan jag ju fatiskt erkänna - & ännu mer kommer det säkerligen bli på Smögen. Men det vet man aldrig, ibland har verkligen bryggan 1000 fina saker att erbjuda, & ibland ingenting alls. För ett par år sedan till exempel, ni vet pösbyxorna som jag köpte som jag skulle ha som mjukisbyxor. Ett par rosa, ett par gula & ett par turkosa. Jag vet inte ens om jag har använt alla dom(?!)

Hur som helst, till saken. Sitter & bläddrar lite i bilagorna till Aftonbladet & Expressen ("Fredag" & "Klick!") eftersom att vi får dom hit på jobbet nu på morgonen. Såg då reklam och recensioner om den svenska filmen "Sommaren med Göran" som går på bio just nu. Den får bra betyg av tidningarna & dom som sett den säger att den är rolig. Alright tänkte jag, man kanske skulle dra med någon/några kompisar & se den ikväll! Sen bläddrade jag några sidor till, till horoskåpet. "Sparsamhet är en dygd och ibland vägen till en roligare höst och andra positiva effekter. Det lönar sig att inte spendera just nu."

Well well, då kanske jag ska skita i att spendera 100 kronor på att se den? Istället kanske jag bör vänta någon månad & sen tanka hem den & se den hemma? Ja, det blir bra tänkte jag. Drog upp nästa tidning, & läser även det horoskåpet. "Nu är det dags att tippa några rader eller köpa en lott. Vinstchanserna ser ut att öka!"
Hmm, det bästa vore kanske att köpa en lott, & har då horoskåpet rätt så vinner jag ju - & då kan jag ju gå på bio. (i)

Haha, nejdå - jag tar inte horoskåpen allt för seriöst. Vill någon joina bio så hör av er! Eller bara slappa? Eller vad som helst, jag orkar inte bara vara hemma själv ikväll. Fast egentligen så är det ju det jag borde - om man tänker på att jag åker till smögen i helgen & jag har inte förberett det ett skit! Måste ju börja packa & grejer. Well well, slå gärna en pling! 0747...

Kommentarer
Postat av: Bella Eklund

Jag vill se den. Den verkar vara helt sjuuuk!

Postat av: Gabbi

jag vågar aldrig läsa horoskåp :S

Postat av: Viktoria Nordenberg

Svar:



Nja, jag boorde nog inte läsa horoskåp känns det som..

bloglovin

Kommentera gärna mitt inlägg:

Namn:
Stammis?

URL/Bloggadress:


Kommentar: