Till bloggens startsida

Det är inte kaffe man köper!

Tisdag 21 Juli - 14.00

Ser ni likheten mellan dessa tre bilder?
Förutom att alla är tagna från polyvore. . .



Svar: Alla innehåller på ett eller annat vis en Starbucksmugg!


Jag kom på en grej nyss, som säkert har funnits någonstanns där i mitt bakhuvud länge - men som jag inte riktigt tänkt på förän nu. När folk köper kaffe & andra varma drycker från Starbucks coffee, är det verkligen det kaffet dom vill åt? Nej, det tror jag faktiskt inte. Jag tror det är muggen dom vill åt. The cool stuff.. Det är ju trotts allt riktigt ballt med sånna! Jag är ett stort fan av Starbucks - jag ska passa på att berätta om en knepig grej: När jag var i Barcelona gick jag runt & letade efter Starbucks coffee överallt, tillslut hittade jag ett i ett stort fint varuhus. Skulle jag köpa något att dricka? Nej. Jag skulle köpa en Starbucks mugg bara, jag hade sett att det fanns sådanna glas/plast som man kan diska upp & använda flera gånger. Så, jag gick in på cafét, & hittade sådanna precis framför disken. Tog upp en, loch läste på prislappen. 98 euro. Tänker i huvudet - det blir ca 980 kronor. Ska jag köpa den? Hmm, ja jo men jag gör det. Kollar på prislappen igen, & fick då syn på en liten prick mellan 9:an & 8:an. Wow! Den kostar alltså 9,8 euro, det blir bara typ 100 kronor ju. Wow - denna bara skaaa jag ha! Köpte den & nästan grät av glädje, gick runt med den hela dagen på stan & tittade varannan minut så den inte gått sönder. (nej inte riktigt så ofta, men ni förstår principen. . .) Sen kom jag på en grej. Jag har alrig ens smakat Starbucks coffee kaffe! Men är endå ett stort fan. . som hade tänkt att köpa en sån mugg för nästan tusen kronor. Aah, well well - det jag kom på var att: jag tror inte jag är ensam! Jag tror alltså att Starbucks mer är en cool grej, än ett gott kaffe. Men det är det säkert också. Jag lovar, jag ska smaka nästa gång jag får chansen!


Kommentarer
Postat av: Ciccibell

ooooo du har väldigt mycket rätt i det där du ;)

Postat av: Gabbi

ja så rätt har du!!!

Postat av: Anonym

palla köpa en kopp för 1000 kr?

Postat av: Holmberg

Håller med den över

Väldigt o-ekonomiskt :S

Postat av: Viktoria Nordenberg

Svar: Olika personer kan tänka sig betala olika mycket på olika saker. Men jag sparar in pengar på mycket annat som jag inte köper, jag är ganska sparsam . .

Postat av: NELLIE - foto, personligt och en massa babbel.

Det har du rätt i. :) Har aldrig tänkt på hur bra färgerna i bilderna passar ihop. :) Tog bara mina favorit bilder.



Ps. Stort tack för den kommentaren, jag som tänkte byta header, men inte nu. ;)

Postat av: ottilia

haha, jag såg faktiskt likheten! :D

stolt som man kan vara ;)

Postat av: Karin

Men vickan inte en mugg för 1000 spänn haha :D jag älskar med starbucks! fast jag ville åt deras kaffe och omgivning, tro det eller ej. De har så mysig atmosfär inne på cafeérna :) iallafall i NY. men vart i barcelona låg starbucks!? ska dit på måndag, måste veta!



Puss!

Postat av: Viktoria Nordenberg

Svar: Haha.. well well '

Jag svarade ju i din blogg, Karin. Men om det är fler som vill veta - det finns flera Starbucks i Barcelona, jag såg tre st olika i loppet av bara någon timma. Jag själv köpte muggen på köpcentret vid hamnen. :)

bloglovin

Kommentera gärna mitt inlägg:

Namn:
Stammis?

URL/Bloggadress:


Kommentar: