Till bloggens startsida

"Knack knack knack"

Jag har börjat tänka på hur mycket digitala klockor man ser på om dagen, i alla fall jag. Dessutom har ju jag sådant tix ni vet? När man knackar om klockan är typ 02.02, 18.18 och så vidare. Och jag har tänkt på att jag knackar rätt många gånger om dagen..en helt vanlig vardag kan det tillexempel vara såhär:

06.06 Knack knack knack, min weak up light ringer.

07.07 Kollar på den digitala klockan i badrummed "shit, måste snart gå till bussen" Knack knack knack.

09.09 Kollar på mobilen hur lång tid det är kvar av lektionen, knack knack knack.

11.11 Börjar bli hungrig "hur långt är det kvar till lunch?", kollar på mobilen, knack knack knack.

13.13 Börjar tröttna på skoldagen, kollar på mobilen hur långt det är kvar tills vi slutar, knack knack knack.

14.14 Kollar på mobilklockan och funderar på om jag hinner med nästa buss hem, knack knack knack.

15.15 Sitter oftast på bussen vid denna tid och ser då på bussens display, knack knack knack.

16.16 Äter i god tid innan träningen, ser på klockan på ugnen i köket, knack knack knack.

17.17 Sitter vid datorn, och ser att det är dags att sätta på sig träningskläderna, knack knack knack.

21.21 Hemma från träningen igen, sätter mig vid datorn för att blogga och ser klockan, knack knack knack.

22.22 Sitter fortfarande och bloggar, och när jag ser datorklockan så är det snart dags att lägga sig, knack knack knack.

Kommentarer
bloglovin

Kommentera gärna mitt inlägg:

Namn:
Stammis?

URL/Bloggadress:


Kommentar: