Till bloggens startsida

Varmt tips!

Jupp, detta är verkligen ett varmt tips! Det är en slags inpackning som fungerar som en "warming mask". Man blir nästan läskigt varm i handflatorna när man har i det, men resultatet blir superduperbra! Den är tyvärr ganska dyr - men den räcker rätt länge pga att man använder balsam de flesta gångerna. Denna inpacking kan man använda någon gång i veckan till ett par gånger i månaden.

Jag fick den av farmor i julklapp, hon är frisör. Om du är intresserad av den här så kan du säkert hitta den på Kicks eller hos någon frisör som säljer Wella-produkter.


Kommentarer
Postat av: ellen

har ett tips! Om man masserar hårbottnen regelbundet så växer håret oftast fortare & blir tjockare för de ökar blodcirkulationen. :)

Postat av: Viktoria Nordenberg

Svar:



Tack för tipset! Bra för mig som har gett mig fasiken på att mitt hår ska bli dunderlångt! :D

Postat av: Ellie

Tjo! :)



Jag brukar använda en inpacking från Nivea. Det är lite lustigt, för jag försöker hitta namnet på burkken men jag är väl blind för jag hittar inget namn. :P det finns två varianter. n för färrgat hår, den är ett vinrött/lila lock, och en för vanligt hår, orange lock.Krämen är vit med blå prickar i. Den fungerar fantaskit bra för både hårfärg och slitna toppar. :)

Peace!

Postat av: melina

ett jättebra tips är att ha olja i håret. det finns att köpa färdig på apoteket och man kan göra det själv. om du vill göra själv så ta bara vanlig oliv ojla häll i ca 3 dl i en burk, lägg burken i en kastrull med vatten och värm på. oljan ska vara i kroppstemperatur. sedan är det bara låta oljan svalna och massera in i hela håret, helst ska du ha kvar oljan över natten och sedan tvätta håret morgonen efter. man brukar ofta behöva shamponera håret 2 ggr för att det ska försvinna.

brukar göra det i gång i veckan, SKIT BRA!

Postat av: caroline

Jag brukar använda hårinpackning regelbundet. Och sen se till att alltid använda värmeskydd om man plattar håret och torkar det och så. Då blir det inte lika slitet!

Postat av: Anonym

tack för tipset :)fin blogg :)kika gärna in på min blogg om Michael Jackson!:D

bloglovin

Kommentera gärna mitt inlägg:

Namn:
Stammis?

URL/Bloggadress:


Kommentar: