Till bloggens startsida

Frågor & svar!

♥Jag har inte haft någon så kallad "frågestund" i min blogg, men endå så får jag in frågor som kommentarer lite då & då som ofta är samma fråga flera gånger, men av olika personer. Tänkte ta mig tid att svara på några av frågorna i detta inlägg!

























Godkänner+Publicerar du alla kommentarer som du får till din blogg?
(Jag har så att jag läser & godkänner kommentarerna innan jag publicerar dom)

Svar: Nej, absolut inte! Det är många kommentarer som jag inte godkänner. T.ex reklam-kommentarer som man oftast får flera styckna av varenda dag godkänner jag inte alla. Dessutom godkänner jag de reklam-kommentarer som jag själv känner är bra. Oftast tycker jag det bara är skit, men om det är något som jag själv kan tänkas vara intresserad av eller de som läser min blogg så godkänner jag de för att vara snäll.

En sorts kommentarer som jag inte godkänner är de kommentarer som kränker bilder på mina nära & kära, jag vill inte att dom ska ta åt sig! Däremot godkänner jag de kommentarer som är kränkande mot min text, om någon tycker det jag skriver är fel eller dumt, så godkänner jag de - för jag skriver som jag tycker, & bryr mig inte så mycket om vad alla andra tycker. De som vill läsa får läsa, resten slipper. . .

Ibland får man även privata kommentarer istället för ett mejl, de börjar oftast med "publicera inte denna kommentar" eller liknande, & då gör jag ju självklart inte det!


Vad har du för kamera?

Svar:
Bilderna som är ny-tagna är för det mesta med min nya digitalkamera "Canon ixus 870 is" som ni ser på bilden under. Tidigare hade jag "Canon ixus 850 is" men den gick sönder i Spanien i våras - så jag köpte en ny. Men nu har den gamla börjat fungera igen. Så jag använder den gamla när jag är på ställen där jag kanske inte borde ta med den nya. T.ex när man ska paddla kanot HAHAHAHAHA, nej jag har inte paddlat på år & dar! . . men ni förstår vad jag menar, right?

Ibland när det kommer bilder som är flera år gamla så är de förmodligen tagna med min första digitalkamera som jag inte ens vet vad den heter. Det är en Olympus i alla fall. Fick den av mormor & morfar i julklapp för massa massa år sedan. Men den använder jag aldrig längre, det är nästan så att min kamera i mobilen är bättre. Men, jag använde den väldigt mycket när jag väl använde den - det var ju trots allt min först kamera så jag tyckte det var superkul! Det är nog en av de mest använda julklapparna jag någonsin fått!


Får du vissa saker billigare i affärer pga att du har så många läsare på din blogg så du sedan gör reklam för produkterna på din blogg?

Svar:
Nej absolut inte! Jag har inte många bevakare alls på min blogg. Jag bloggar om sakerna jag köper för att jag själv vill det, & jag köper bara det jag själv vill ha. Ingen falsk reklam här alltså ;) Jag bloggar för mina nära & kära som vill läsa - inte för att käna någonting på det på något vis. Förut hade jag annonser på min blogg, men jag tyckte inte det var värt pengarna - bloggen blev ju jätteful & rörig av alla annonser. Men jag blir självklart jätteglad när många från andra städer & så vidare som jag inte känner läser & gillar min blogg. Tycker ni jag ska börja annonsera i min blogg?

Hur gör du slitningarna på dina Jeans så snyggt?

Svar:
Jag ska försöka skriva ett så kort svar som möjligt - annars tror jag bara att jag grötar ihop det för er så ni inte förstår.
Jag "hugger" med ena sax-spetsen i Jeansen. Inte klipper! Då blir det markanta & fula hål. Vill man ha lite större hål så hugger man med saxen många gånger på samma ställe istället. Då får man dessa snygga hål ni vet(?) med vita trådränder.

Ps. Tänk på vad du har under när du hugger. Ha inte jeansen på dig!


Är ditt hår naturligt blont? Om inte, vad är din riktiga hårfärg?

Svar:
Mitt hår är blekt X antal gånger & är alltså inte naturligt blond. MEN jag ser till att göra det på ett så naturligt vis som möjligt. Jag bleker bara slingor. Ibland i hetta & ibland med folie. Jag bleker aldrig själv hemma pga att håret blir gult då. Ärligt talat så känner jag iingen som har lyckats med sådan blekning som man kan köpa själv på t ex H&M eller ica. Jag känner ingen som inte fått håret gult av sån färg. Jag går alltså till frisör & gör det, ibland får frisörer göra det svart hemma ocskå - kontakter eller släktingar, men då använder de sig av riktig frisör-blekning.
Min riktiga hårfärg är den som syns i utväxten. Dass-blond! Mitt hår växer så sjukt fort så jag får utväxt väldigt fort - men jag försöker att inte bleka det så ofta i alla fall. Jag brukar bleka det var tredje månad ungefär. Mindre nu i slutet av sommarn för då bleks det av sig själv i solen - billigt & bra!

Kom gärna med fler frågor, så kanske jag svarar i ett nytt inlägg eller direkt i din blogg or something . . .

Kram ♥

Kommentarer
Postat av: stalkern

eftersom att du svarar på allt. msn??

Postat av: Jenny A

Du skriver i din blogg väldigt ofta.

Har du en bärbar dator som du har med dig?

Eller bloggar du bara hemifrån vid en stationär?



Kram /Jenny

Postat av: Felicia Svahn

vilket program/gymnasieutbildning går du på?

Postat av: Linda H - Hair & Make-up artist

Så gulligt av dig =)

Postat av: KATJA

Du har onormalt vita och fina tänder!!!!

Har du gjort någon tandblekning någon gång?



Kram

Postat av: Anonym

dina naglar är så långa å fina =D hur gör du för att få dom att hålla?

Postat av: Hannaaaa

När jag var blond så slingade jag det hemma, aldrig gjort det hos frisör och mitt hår vart aldrig gult :D hihi puss på dig vickevire <3

Postat av: Elin

haha smart där vickan, med att inte ha byxerna på dig när du gör hål. hur kom du på det? hehe ;) <3

Postat av: Anonym

favorit skräckis? (A)

Postat av: Anonym

hejsan hejsan

en kille va ska han ha för parfym

tycker du? du verkar vara medveten om sånt

Postat av: Marry

i vilka länder har du varit i ?

å när ?

å hur många gånger?

Postat av: Malin ♥

haha jag har blekt mitt hår hemma så länge jag kan minnas och aldrig gått iväg till en frisör .. dock för att jag inte har dom pengarna och om jag hade haft dom pengarna så skulle jag ändå inte gå iväg till en frisör för att färga en ynklig liten utväxt. jag själv tycker att det är smidigt och billigt och göra det hemma .. och mitt hår är inte gult? :D

bloglovin

Kommentera gärna mitt inlägg:

Namn:
Stammis?

URL/Bloggadress:


Kommentar: