Till bloggens startsida

Spanienresan!

Bättre sent än aldrig, right? Well well - nu kommer bilderna och lite medhörande text vad jag gjorde veckan i Spanien.

Dag 1, Söndag:
Klockan tre på natten gick bussen som skulle ta oss till Skavsta flygplats. Sara och jag hade precis kommit hem från danstävlingen, och hade inte tid och lust att sova - istället packade vi det sista och kollade på en film. Väl på bussen sen så var vi tydligen väldigt trötta, för vi somnade på direkten. Skönt!


Framme i Spanien (man är alltid sluskig efter flera timmars flygresa)

Kvällen spenderades sen med nästan alla svenskar och spanjorer som var med på resan i en jättemysig park, vi gjorde inget speciellt. Lärde känna varandra, tog de lugnt och så. På bilden: Jag, min spanjor Olga som jag bodde hos, hennes bästa vän Judith och Parmida som bodde hos henne.


Dag 2, Måndag:
Dagen spenderades högt upp, väldigt högt upp. Jag tycker bilderna får tala för sig själva '











Dag 3, Tisdag:
Vi svenskar fick dagen för oss själva, ganska skönt som omväxling faktiskt. Även fast spanjorerna var de härligaste människorna jag träffat på länge! Alltid glada, snälla, taggade, peppande och positiva! Det är inte förän man har varit där man verkligen förstår hur tråkiga vi svenskar egentligen är..



Kvällen spenderades med alla, spanjorerna och svenskarna. Hur kul kväll som helst! Först blev den käka med Juan, Olga, Adnan, Ylva och Anna. Senare på kvällen blev det bowling som började med att jag gjorde strike, och slutade med att jag vann! Sen blev det lita andra olika spel i spelhallen, och sen körde grabbsen biljard.





Dag 4, Onsdag:
Vi drog till Barcelona!








En sådan mugg har jag letat efter överallt, och tillslut hittade jag den. Det köpet gjorde min dag!

Dom gick inte och shoppade tillsammans, men lyckades endå köpa exakt likadana shorts!



Kvällen spenderades sen med Adnan, Olga och hennes pojkvän Juan hemma hos honom. Singstar och pizza! Sedan vidare in till city för att dra till en restaurang/bar för att kolla på fotbollsmatchen där Barcelona vann med 4-0. Skön kväll, utan tvekan!


Dag 5, Torsdag:
Spanjorerna tyckte säkert vi var dumma i huvudet som la oss och solade mitt på deras skolgård - men vafan, vi åker bara dit en gång! Haha '

Skoldagen var ett stort skämt tror jag, vi fick typ se en film om hur man ska hänga upp grisen på tork och sen skära den i skinkskivor. Efter den äkliga filmen fick vi smaka. Och asså, det är ju gott - men det hade varit lite mer aptitligt om vi skulle fått smaka skinkan innan vi fick se grisens alla inävlor och ush..

Tro det eller ej, men jag somnade mitt på trotoaren mitt emot skolan. Haha, ute i solen. Men kvällen innan blev  ganska sen, så jag får väl skylla på det i guess(?)


Juan, Olga och Adnan!

Jag och Parmida, Jonatan och Jonn.

Sara, Parmida, jag, Karolina, Ylva och jag och Olga.

Kvällen slutade med käk och mer umgänge '  Denna dag var även en traditionell dag för dom där man ger en ros till någon man tycker om. Mysigt. Som sagt...vi i Sverige är för tråkiga som inte har sånt där..



Dag 5, Fredag:
Show för 600 personer på Terrassas (staden) stora teater. När vi anmälde oss till att vara med så trodde vi att det skulle vara inför klassen i typ ett litet klassrum. Men när vi väl kom dit så var det tydligen inte så. Well well, Sara och jag satte på oss våra svarta och gröna lackdräkter och ägde rent ut sagt skiten ur dom andra. Disco-dans är tydligen väldigt ovanligt i Spanien, det finns ju inte överallt i världen, så de va lite kul. De spanska killarna log åt oss väldigt mycket efteråt, medan de spanska tjejerna blev arga och kollade snett på oss. Haha - en upplevelse, verkligen!


På kvällen blev det först sistakvällen-middag i skolan, sen drog vi alla in till city-parken och hade en grymt rolig sistakväll!

Familjen som jag bodde hos.


Dag 6, Lördag:
Det var tråkigt att ta farväl av alla underbara människor, och gud vilken rolig vecka vi fått tillsammans! Men vi ses igen i september när dom kommer till oss i Sverige. De ska bli grymt najs! Bilden, Ylva..ja, några hade övervikt på sina väskor, andra inte! Haha


Den enda saken som jag saknade med resan var solbrännan, vart är den?

Kommentarer
Postat av: Madde

jag har aldrig sett ett blogg-inlägg med såhär mycket bilder

Postat av: Julia

Välkommen hem Vickan :D:D det verkar helt underbart där borta! och bra att du hittade din älskade mugg ;) <3

Postat av: Anonym

STARBUCKS!!!!!

Postat av: Emmah

fint flygfoto. vilken kamera har du?

Postat av: Sara

Spanien var utan tvekan hur bra som helst! saknar alla underbara människor :( <3

Postat av: Viktoria Nordenberg

Sv: Starbucks muggen, jag veet :D (Y)

Bilderna i detta inlägget är tagen med Canon ixus 850 is, men om några dagar kommer jag ha Canon ixus 870 is :)

Postat av: Anonym

åh, verkar ha vart en FENOMENAAAL tripp ni gjorde :D hahahaha

Som ja sagt några gånger så har saknaden efter dej minsann existerat och tinitus av ditt skrik/skratt har inte funnits på kartan! ..tills du kom tillbaka igen det vill säga.. hahahahahhahahaha ;) <3<3

bloglovin

Kommentera gärna mitt inlägg:

Namn:
Stammis?

URL/Bloggadress:


Kommentar: