Till bloggens startsida

Mitt fantastiska 2009


Gick fortfarande bara i ettan på gymnasiet då. I samma klass som de pokergalna killarna! De var roliga tider, men skönt att vara i en mer normal klass nu.. haha. Här står jag Adde & Douglas på vinterstadion & jag ser ledsen ut för att jag känner mig så kort '


Pappa gör om det fula källarhobbyrummet till mitt nuvarande älskade rum! Att flytta ner fyra våningar i huset är nästan det bästa jag gjorde på hela året!


Våra EXPERIENCE-dräkter höll då på att sys upp hos sömmerskan. Nu ett år efter är de ännu mer utväcklade än sådär. Nu har vi även 400 diamanter på den & ett brett skärp, & en lackjacka!


En härlig kväll med Karin, Alexander & Patrik eftersom vi inte sets på jättelänge. Haha, Patrik dansar inte, han har bara lånat mina brallor..


Här hade Sandra & jag inte gått i samma klass tillsammans på nästan ett år, men var ändå super bästa vänner. Såklart! Här är vi hemma hos mig, en mysigvinterdag & drickar capucino med chokladsmak.


Vi kom högst upp på pallen & plockade tillslut upp oss till A-klassen!


Karin & jag som blivit välidigt bra vänner igen under ganska kort tid, hade många mysiga hemmakvällar med The OC.


Dalarna med Karro, hur roliga dagar som helst. Vi beter oss fortfarande som små treåringar i backen. Vi hittade grymma off-pist vägar med roliga hopp, & skrattade så vi höll på att dö vissa stunder..


Heldag i Trysil. Jag åktes med Karin, Nils, Adde & Julia. Grymt rolig dag faktiskt!


Söndagarna var veckans favorit. Då var man på studion, osminkad & dansade så mycket man orkade!


En weekend i Norge med Bella. Hur roligt som helst! Här är vi superstolta efter att precis åkt en av Eropas värsta backar "Experten".


Fest med afterskitema, förpartaj hemma hos mig med lite härliga girlz!


Ännu mera dans! Där kunde jag sitta i spagat, det kan jag nog inte längre... haha!


Snön började försvinna. Här är jag ute på promenad i Odensbacken med kusinernas vovar. Aww.. Btw, jag hade löshår!


Det var tusen saker i skolan på vårterminen, så man hade inte mycket över till vänner. Men ibland!


Det började bli lite varmare ute, så då blev det fler & fler kvällspromenader. Här på bilden är jag ute med Karin & Sara på en galen promenad där vi gick mer på händerna än på fötterna tror jag? Även fast det typ bara är Sara som kan stå på händer ordentligt.. haha!


Den riktiga våren invigdes sedan med lite härligt folk från Adolfsberg i sommarro.


Även fast det bara var april så var det en del riktigt varma dagar! Här satt jag & Karin på taket & solade. Det kunde verkligen behövas ser man på mitt ansikte..


Våren erbjöd även på några grill kvällar med lite folk från klassen & skolan. Här är det grill & kubb hemma hos Adde!


Sara & jag var på språkresa i Spanien. Resan var riktigt rolig, men skum. Här gjorde vi stor succé på den stora teatern i staden. Jag överst & Sara underst. Nu i efterhand när vi kollar på DVD på hur vi dansade så skrattar vi bara över hur dåliga vi var.. hahaha! Men vi båda måste erkänna att det var riktigt roligt att stå inför denna skrikande publik som typ älskade oss! Hahahaa..


Bella & jag började tävla tillsammans, vi kom fort upp i silver - men där har vi tyvärr fastnat nu under hösten. Vi ska upp i guld nu i vår har vi bestämt oss för! Till den nya terminen kommer vi äntligen ha nya kläder som kommer bli supersnygga!


Här hade jag, Karin & Nils en riktigt rolig kväll tillsammans. Just denna bild tycker jag är lite rolig för det ser ut som dom leker "mamma, pappa, barn" eller något.. Nils har bytt skola nu, vilket vi tycker är lite tråkigt, men vi träffas rätt ofta ändå.


Sara & jag umgicks mycket mellan skolan & träningarna. Här har hon på sig ett par "snygga" glasögon som jag hittade & sen sålde här på bloggen för ett par hundra!


Här var jag i Uppsala & tittade på trampolin SM, en sport som jag var aktiv i för några år sedan. Det var kul att se alla hoppa igen, & som ni ser så hann jag shoppa en hel del också..


SM i discodans i Kalmar. Riktigt rolig helg!


Det hade även blivit varmt nog för Sandras & mina traditionella stadsparken-kvällar!


Karins & mina sommarkvällspromenader genom Adolfsberg kom i full gång & mycket skratt & tjejsnack blev det!


Poolen kunde börja användas! Emma var här över en helg & solade & badade lite & om jag inte minns fel så gjorde vi även om designen på våran Experience-blogg som just nu inte händer så mycket på.. Men då var vi i alla fall sveriges 12:e största sportblogg. Vad säger ni, ska vi börja blögga på den igen tjejer? Haha!


Lunch med Elin på stan efter skolavslutningen. Äntligen var första året på gymnasiet avklarat!


Midsommar, som startade med Adolfsbergsfolket & avslutades med dansfolket & lundbyarna. Riktigt rolig kväll!


Stockholm med Emma. Här står jag med min Beyond-retro påse utanför Ben&Jerry glassbaren. Det gillar vi!


Spenderade några av dagarna av sommarlovet på mitt favoritställe på jorden. Mormor & morfars sommarstuga vid Skagern. Några dagar var även Sara med! Här sitter vi i båten & ska ut & åka vattenskidor, yeha!


Tjejkväll hemma hos Julia med tacos & singstar!


Svalantaket. Karins & mitt sommarfavorit ställe! Där har man utsikt över hela Adolfsberg!


Jag var med Karro i Dalarna för några dagars bad & shopping! Vi träffas inte så ofta, men när vi väl träffas så är vi hur tajta som helst & pratar massa galna minnen sedan vi var små!


När man inte är 18 år så är inte livet så roligt ibland. Det var bara en enda restaurang som vi kom in på i hela stan, även fast vi bara skulle äta!


I sommras jobbade jag lite på Nerikes Allehanda. Det måste vara ett av det roligaste sommarjobben. Roligt arbete & roligt folk. Här på bilden är Josefin som också sommarjobbade där, när hon blivit bjuden på snus av Ullrika. Hahaha!


Jag färgade Karros hår från blond till rött, det blev skitsnyggt!


Picknick med Karin & Sandra i Karslund, en mysig kväll i Augusti..med lite för mycket mygg!


En vecka i Smögen med familjen, mormor, morfar & Artin. En av de bästa veckorna på året. Jag har alltid älskat västkusten & kommer alltid att göra!


En av de sista kvällarna på sommarlovet spenderades med girlzen! På bilden Sandra, mest sprallig av oss som vanligt..


En vecka efter att skolan hade börjat så blev det en restresa till Cypern. Kolla va brun jag var! Jag till vänster & Karin till höger. Blondiner med rosa klänningar..*suck*


Louise fyllde år så då blev det att åka till Uppsala & fira henne. Det är alltid lika kul att träffa henne & Artin eftersom att man inte träffar dom så ofta.


Lönen från sommaren rullade in. & trots att jag köpt ny kamera & ny mobil så hade jag lite pengar över att spendera på onödigheter som fika! Jag är inte lika duktig på att spara pengar längre än jag var när jag var liten..


Fina Mira med armbandet hon fick av mig, Sara & Karin. Här var det avskedsfest eftersom att hon skulle åka till Australien i 6 månader. Hon har fortfarande inte kommit hem en, kom hem nu Mira - i saknar dig!!


Emma & jag firar våra födelsedagar genom en fika på stan. Vi gav varandra varsina Thomas Sabo-berlocker!


Min första riktiga kräftskiva! Hemma hos Johanna & Frippe '


Jag skaffade glasögon, igen! Men jag använder dom mest i skolan & när jag övningskör.


Halloween! Fråga mig inte om vad jag har på huvudet..det är inte mina!


Det blev ett par riktigt långa bussreros genom Sverige för att tävla. Sista tävlingen skadade jag även armbågen som fortfarande inte är bra.. Hur som helst, riktigt roligt har vi haft med dansen i höst. Vi har plockat upp oss på rankningen & kom även med på Nordiska mästerskapen där vi plockade hem en tredjeplats!

Nu är jag riktigt sugen på att få ett om möjligt ännu bättre år. Väklommen 2010!










Kommentarer
Postat av: Anonym

GOTT NYTT ÅR

Postat av: josefinE

alltså viktoria, vad tusan har du lagt upp för bild på mig!?!?!?!? fulaste jag sett! och dessutom vare ju inte riktig snus, haha! ;D

Postat av: Anonym

hej jag heter olle och tkr du är snygg!!

bloglovin

Kommentera gärna mitt inlägg:

Namn:
Stammis?

URL/Bloggadress:


Kommentar: