Till bloggens startsida

Lördags-sysslor

Nu var det lite mer än en vecka sedan som jag fixade mina akrylnaglar. Jag är hur nöjd som helst! Första dagarna är man ju lätt lite kritisk & försöker liksom nästan hitta små fel..men det har jag inte gjort! Ingen spricka, ingen lös eller så vidare..

Men, att mina egna naglar under växer är ju naturligt & inte deras fel. Nu börjar man nästan se lite utväxt nere vid nagelbanden. Jag drog på ett genomskinligt överlack & vipps var problemet löst!

Jag ska försöka vänta så länge som möjligt med att göra om akrylen, för min ekonomi är inte så jättegod så att säga. Måste spara inför hösten! Vill bl.a ha ny mörkgrön höst/vinter-jacka & nya skor. Men jag har en liten idé om att man kan ta ett genomskinligt lack med lite glitter i för att "trolla bort" utväxten sen när den blir längre. Tre veckor är mitt mål att jag ska ha kvar naglarna innan jag ska göra om dem, nu har det alltså gått en... Vi får se hur det går!

Jag har fixat mina naglar på "Profession Nails" på Marieberg. Jag har skrivit lite om det i tidigare inlägg om ni vill läsa mer om rabatter osv.

Nagelmålning var alltså ett av dagens lilla syssla. Just nu väntar jag på att pappa ska komma hem så vi kan åka ut & övningsköra. Ska blir kul, jag har inte kört på flera veckor & nu har jag nya bromsar & hjullager i bilen. Härligt härligt!

Senare tänkte jag dra mig ut på en promenad, få lite luft & bara på allmänt bra. Ikväll ska jag ta det lugnt, titta lite på en nedtankad film eller något i den stilen..

Ciao!


Kommentarer
bloglovin

Kommentera gärna mitt inlägg:

Namn:
Stammis?

URL/Bloggadress:


Kommentar: