Till bloggens startsida

GI start på måndag!

Mamma & pappa har provat att äta enligt GI-metoden för ett tag sen, & det gav resultat. Jag prövade också, men det var svårt för mig med skolmaten, för man får ju inte äta potatis, pasta, ris, bröd osv. Men nu till sommaren är det lättare, för då äter man ju rätt mycket hemma & så. Nu i helgen är jag ju i Uppsala, men sen på måndag börjas det med GI. Mamma har köpt en GI-matlagningsbok där man ska följa ett speciellt schema, där ska man även motionera på morgonen innan frukosten. Så på måndag blir det start med det för mig. Upp på en joggingtur eller en stund på crosstrainern, sen frukost bestående ägg & andra äckliga saker, lunch med i princip bara kött, grönsaker & konstiga bönor. Well well, det är kul att prova på något nytt i alla fall!
Jag vill inte se ut så som jag gör nu i alla fall!


De första veckorna med
GI får man inte äta frukt,
konstig bantningsmetod
jag vet, men men..
Vilket innebär att jag inte
kommer få äta jordgubbar
nu i blrjan av sommaren!

Dricka, potais, socker & så vidare
kommer jag kunna motstå,
men at motstå jordgubbar
kommer bli svårt!

Update från Uppsala:
Louise & jag gick & handla, men vi stannar hemma hos Artin ikväll för tackosmask. & eftersom att Artin själv inte är hemma så valde vi att hyra en riktig tjej-film. "It's all about the women". En film i "sex and the city" stil, vi får väl se. Antingen är den nog jättekul, eller bara väldigt wanna be . . . det visar sig. Det blir en mysig kväll i alla fall.

Psst, GI börjar inte förän på måndag, så Louise & jag var ute på torget också för att handla jordgubbar.

Hörs mer imorgon. Kiss & hugs ♥

Kommentarer
Postat av: Sara

hahah jag däremot skulle ha sjukt svårt att klara mig utan bröd, pasta och sånt ;O !! hahaha ;)

Postat av: En svärmorsdröm

Lycka till!! Hoppas du klarar det! Själv skulle jag nog gå under utan sötsaker!

Postat av: Mamman

Du får äta hur mycket jordgubbar du vill - det är bär och inte frukt btw

bloglovin

Kommentera gärna mitt inlägg:

Namn:
Stammis?

URL/Bloggadress:


Kommentar: