Till bloggens startsida

En till dag avklarad!

Dagarna går & går, det är mycket dans just nu. Kanske lite för mycket för att kroppen ska orka med fullt ut och samtidigt tycka det är kul? Men då är det viktigt att komma ihåg att för att den ska bli riktigt kul så ska det helst gå bra, & då behövs mycket träning. Men efter SM så trappas träningarna ner ett stort steg! Stort steg! Från ca 8 timmar i veckan till 1 timma i veckan. Skönt! Men då ska jag komma ihåg att springa minst 2 gånger i veckan, hela sommaren - för att hålla igång tills höstens termin med nya träningar & tävlingar.

Idag var en riktig sluskdag, orkade inte sminka mig till skolan - & håret var fortfarande blött efter duschen när jag cyklade till skolan. På tal om skolan, nu känner man verkligen att det är slutet av terminen. Man lämnar tillbaka böcker till lärarna & allmenackans blad blir färre kvar. Skönt! Förresten har ni sett min nedräkning till höger i min blogg?


Efter skolan cyklade jag hem, i regnet! Sen åkte mamma och jag till marieberg för att köpa mönster till min nya tävlingsdräkt. Den blir nog av svart & vitt lack, & sen någonting rosa. Vi får se! Tyget är inte köpt än, och jag har ju hela sommaren på mig att sy. Tusen tack till min kära mamma som köpte 26 st stora diamanter till mig idag som jag ska ha på dräkten!


Sen stressa hem igen, för att stoppa lite mat i sig innan träningen. Vi prövade att köra i vårat nya A-klass tempo idag till gruppen, grymt fort går det! Power power power!

Nu är har jag kommit hem, hade egentligen tänkt att plugga till seminarie-provet som är på fredag..men jag gör det imorgon innan skolan istället. Veckan i övrigt kommer bli ganska chill. Imorgon börjar jag 2 med en mattelektion. Fjuttigt! Sen har jag inget mer inplanerat på eftermiddagen/kvällen, hur som helst så är det den enda dagen som jag inte ska träna på denna vecka, puh! På torsdag börjar dagen med nationella prov, sen bara estetlektion och matte. Sen träning, sen hem till Nils där det blir chillkväll! Fredagen får vi se vad den erbjuder! Man ska la ta dagarna som de kommer, right? 

Förresten, jag måste bli bättre på att använda min nya kamera!

Kommentarer
Postat av: Thea

ta inte det här som negativ kritik: men det är inte vanligt att du lägger upp ett långt inlägg med text utan minsta lilla bild eller låt O:

bloglovin

Kommentera gärna mitt inlägg:

Namn:
Stammis?

URL/Bloggadress:


Kommentar: