Till bloggens startsida

Veckan första shoppingdag!

Tjennnnnixen! Måndag morgon & jag kom faktiskt upp skapligt tidigt, även fast jag låg & kollade på en film halva natten.  Driven hette den. "Amerikansk action från 2001. Joe Tanto har lagt av efter en olycka men tvingas tillbaka till hetluften i biltävlingsvärlden igen. Stallchefen Carl Henry vill emellertid inte att Joe ska tävla, istället ska han peppa det unga stjärnskottet Jimmy Bly till nya vinster". Som ni ser, en riktig kill-film. Men men, jag är ju som jag är.. det går heller inte så jäkla intressanta grejer på tv vid den tiden på dygnet. På förmiddagen kom Sara, vi packeterade de sista kakorna som vi faktiskt fått beställning på i helgen. Sista dagen med det, så det var najs - därför delade vi även upp pengarna idag. För några dagar sen kom även studiebidraget, så nu har jag cash inför Stockholm med Emma imorgon. Men idag var jag också & shoppade, med Karin & Sara. Jag hittade i stort sett ingenting. Jag kom i alla fall hem med ett par skitsöta vita flipflopp tofflor med silver-nitar på, från BIKBOK. Jag hann även slinka in på RAW på vägen hem, jag ville hitta en sval & skön sommarklänning tills imorgon, det är ju jäkla hett att gå på stan i denna värme! & jag har fakskt ingen bra sådan klänning, men jag hittade heller ingen. Varken på stan eller på RAW. Det är bara massa rea på stan överallt, & jag brukar verkligen inte vara den som bangar på rea, men det finns just nu bara fula saker kvar känner jag.

På lunchen blev det la baguette, hur gott som helst! Det var jättelänge sedan jag åt där. Men jag ska la inte klaga, Karin hade aldrig ätit där ju! Ni som mötte mig på stan idag fick säkert en chock, jag hade inget smink på mig. Inte det minsta lilla! Jag kan inte ha det just nu pga min allergi, därför är det ett litet dillemma för mig inför imorgon - men allt löser sig, på något vis!

Men som sagt, Stockholm imorgon - där borde jag kunna hitta en skön sommarklänning som jag kan byta om till, ett par sköna skor skulle också vara bra, nu för tiden har jag bara massa olika flippflopp tofflor, högklackade eller typ converse skor. Gladiatorskor skulle vara bra, jag har faktiskt ett par men de är inte så sköna. Jag har även ballerina skor, men de får man så lätt skoskav av tycker jag när man ska gå i värmen en hel dag! Oj oj vad jag skriver. Men hur som helst, jag köpte även en bok i dag. ♣ Plötsligt händer det.. Livets aviga & räta, Kate Jacobs. En bok som utspelar sig i Manhattan, me like! Jag brukar inte läsa, men nu på sommaren är det inte helt fel att sätta sig i solstolen en stund & läsa lite '

Gadago - ska jag öppna alla garderobsdörrar & kika om jag kan få fram någonting tills imorgon att ha på mig. Vi hörs senare!

Kommentarer
bloglovin

Kommentera gärna mitt inlägg:

Namn:
Stammis?

URL/Bloggadress:


Kommentar: