Till bloggens startsida

TV-kväll & skräcken för MJ!

Efter jobbet kom "Strutsen" hem till mig. Vi käkade lite, sen drog vi ut en stund i det fina vädret. Jag ville köpa den rosa björkvint tröjan som jag spanat in - men den fanns bara i storlek XS så det blev inget köp där! Suck.. Sen drog vi vidare med cyklarna & kom lagom hem till mig igen tills Micheal Jacksons minnessermoni började. Det var jättefint verkligen, men lite segt. Slutet var bäst, när hans äldsta dotter Paris hade ett tal, kort, men med ändå med så stora ord så vi båda började gråta där vi satt i soffan. Även när de släkte ner i hela salen, satte på en låt, tände en strålkastare mot microfonen som stog på scenen, utan någon artist bakom. Det kommer alltid vara en tom plats lämnad efter Micheal.

Väldigt fint var även barndomsvännen Brook Shields tal.


När hans kista kom in såg den väldigt
vacker ut, men när de började filma den
på nära håll tyckte jag den såg rent ut
sagt förjävlig ut! Det såg ut som ett
sådant silverfat ni vet? Som man
brukar ha kallskuret på, på fina middagar 
& så ett lock på. Det såg ut som ett sånt,
som stog på en sjukhusbår..
tyckte jag i alla fall ' 

Förresten - tror ni verkligen att Micheal Jackson låg där i? Fast det tror jag i-o-för sig, men vi hade lite disskution om det i soffan, att jäklar vilket pådrag det skulle bli om någon kom på att han inte låg där i, att det bara var fejk!

Efter minneslunden var det ju sänt en konsert från 1993, vi kollade på den ett tag. Vi skulle även se "not for sale", en ny brittisk dokumentär om honom & hans saker som han tänkte sälja - men som han bestämde sig två månader innan han dog att de inte skulle säljas. Det hade varit intressant att se det, men det blev inte så. Strutziz åkte hem strax efter 12 på kväll-natten, jag skulle ju börja jobba vid 7 så det var nog nödvändigt. Jag tänkte kolla klart på Micheal Jackson programmen själv, men jag vågade inte! Jag vågade inte! För lyssna nu, jag har skräck för Micheal Jackson! Helt sjukt! Men jag blir rädd när folk dör & så, & jag tyckte han såg så läskig & äklig ut i slutet när hans kindben var för mycket opererade & allt, han såg liksom omänsklig ut. Hemst att säga så när han är död egentligen, men ni ska även veta att jag tyckte han var en toppen-stjärna! Men detta är lite komiskt, jag blev nämligen ännu räddare för honom efter jag suttit i tv-soffan & kollat på honom hela kvällen när han dansar, för då riktigt tänkte jag på hur snabb han var i rörelserna, så när jag väl gått & lagt mig ensam i sängen kom jag att tänka på "tänk om han ligger under min säng nu, då borde det gå väldigt fort för honom att dra upp en arm till sängen eller något för honom som är så snabb i rörelserna" . . . jag vet jag är stupid! Men.. R.I.P Micheal Jackson


Nu är det snart lunchdax, jag ska gå upp mot stan & köpa varsin sallad till mig & pappa på la baguette. Mumms! Dålig nyhet: försökte fixa nytt batteri till min "gucci"-klocka, men den var trasig - så den är tyvärr bara att glömma. Får la köpa en ny i alla fall..  jag har ju pengar över eftersom att jag aldrig köpte björkvintröjan igår!

Kommentarer
Postat av: Anonym

bra inlägg om mj's egna tvkväll på fyran



alla andra bloggare skriver bara det dom i tidningarna skriver men du skrev verkligen vad du tycker även saker som andra kanske inte vågat skrivit



tex om att kistan var annorlunda



bra att du vågar



fortsätt så tjejen

bloglovin

Kommentera gärna mitt inlägg:

Namn:
Stammis?

URL/Bloggadress:


Kommentar: