Till bloggens startsida

Dansen - det bara är så!

Att säga att jag tröttnat på dansen är fel, för jag har saknat dansen i sommar! Men att jag är trött på att dansa ca 9 timmar i veckan, är jag riktigt putt på! I våras var det näst intill hemskt - då var det så mycket dans så det gick lite tokigt med nära & kära som blev lite sura för att jag inte hann med dom. & jag förstår dom! Verkligen! Den enda som kan göra något åt saken är jag själv. Så nu i höst ska jag ta ett stort "break" från dansen & lägga mer tid till nära & kära. Det är ju dom som är det viktigaste för mig - jag behöver er verkligen! Jag får även mer tid till skolan, det behöver jag - tvåan är det tyngsta året av de tre åren på ekonomi har jag hört.
· • ♥    ♥ • ·
Så det blir bara några timmar dans i veckan denna termin. Gruppen ska jag träna så mycket som behövs för, självklart - där kan ingenting dras ner på eftersom vi kommit upp i högsta klass! Men utöver det så blir det bara en cochad träning där jag kommer träna par & singel.
Självklart kommer jag att tävla lika ofta, för det är verkligen inte det som tar för mycket tid! Det är detta att ha träning nästan en gång om dagen. Man tänker att en & en halv timma varje dag är ju ingen tid alls(?!) Men det blir inte bara en timma! Man ska ta sig till träningen, oftast hinner man inte hem mellan skolan & träningen, så då måste man skaffa något att äta innan & sen efter träningen vill man hem & duscha & sen är kvällen slut & man hinner inget mer & blablabla.. nu klagar jag kanske för mycket, jag vet. Men jag vill bara att ni ska förstå! MEN, det är jag som valt att dansa, jag älskar att dansa - & kommer självklart fortsätta dansa. Men jag kommer trappa ner, mycket - det bara är så!

Hur som helst, jag är grymt taggad inför en taggad dansig höst! Men även, mycket mer tid över åt det jag inte hade tid för förra terminen! ♥

Kommentarer
Postat av: Alisa -[Amor Vincit Omnia]- Alisas Blogg Awards

Tack för din röst i Alisas Blogg Awards!:)

Välkommen åter!:)

bloglovin

Kommentera gärna mitt inlägg:

Namn:
Stammis?

URL/Bloggadress:


Kommentar: