Till bloggens startsida

Ny kamera på besällning!

Precis innan jag åkte till Spanien så fick jag pengar av mormor och morfar. Lite av pengarna växlade jag till Euro och tog med mig till Spanien. Lite av dom sparade jag till sommaren, och en liten del köpte jag min bikini för. Nu har jag kommit hem från Spanien och nästan hälften av pengarna som jag hade med mig kom med hem igen. Det kanske hade att göra med att jag inte hann gå på taxfree(?) Skönt hur som helst, för jag fick studiebidraget i lördags - ska spara så mycket som möjligt nu till sommaren!

 Well well, jag har ju inte berättat vad jag köpte i Spanien.
• I love Barcelona t-shirt
• Louis Vuitton skärp
• Lösögonfransar
• Starbucksmugg (som jag invigde igår med massa kaffe)
• BH med genomskinliga band, även de bakersta bas-bandet! (skitbra till danstävlingar)
• Nylonstrumpor (mkt billigare än i Sverige)
Jag köpte även glass, och passade på att prova nya drickor som vi inte har i Sverige!

Pengar hit och pengar dit. Ja ni..min kamera har jag haft nu i
lite mer i 2 år. Det var nog de bästa köp jag någonsin gjort tror jag.
Visserligen var det dyrt, 3600 för bara kameran om jag inte minns fel.
Sedan köpte jag även nytt minneskort och väskor för några hundra.
Här är den, min nuvarande kamera:

På dessa 2 år så har den blivit väldigt sliten, även fast jag varit rädd om den.
Men jag har använt den nästan varje dag, så det kan jag förstå!
Jag har räknat ut lite ungefärligt att den har kostat mig ca 10kr om dagen
att ha den i 2 år. Och vad skulle alla mina resor utan den vara? Ingenting!

Nu till det som jag skulle berätta..att den är trasig. Glapp, och skalet är skevt.
Dags för en ny! Och eftersom att jag tycker så mycket om min kamera
så ska jag köpa en likadan igen, fast några modelles nyare!

Bätte megapixel, bättre zoom, större skärm.
Jag älskar min nuvarande kamera, hur mycket kommer jag inte älska denna då?

Jag beställde den idag, från cyberphoto - en sida med jättebra support!
Får kameran om förhoppningsvis 3 dagar, skulle vara najs om den hinner
komma till valborg. Vad ska alla göra på valborg förresten? Jag ska träffa
dans-tjejorna, de blir nog bra!

Puss puss puss puss (jag är på jättebra humör efter beställningen av kamerna,
trallallallalaaaaa, men antagligen kommer jag vara mindre glad i augusti när
jag ska betala den, jag lånar nämligen av mamma och pappa så länge)

Kommentarer
Postat av: Anonym

kostar den nya kameran mer än 3600?

Postat av: Viktoria Nordenberg

Sv: Nej det gör den inte! :)

Dessutom beställer jag den på internett, det gör att den blir billigare också!

bloglovin

Kommentera gärna mitt inlägg:

Namn:
Stammis?

URL/Bloggadress:


Kommentar: